Cum sa obtii backlinkuri (linkuri externe)

Cum sa obtii backlinkuri (linkuri externe)

Optimizarea organica a unui site pentru motoarele de cautare (SEO) consta in:

  • realizarea unui continut bogat, structurat si accesibil motoarelor de cautare (SEO on-site)
  • cresterea popularitatii pe Internet prin obtinerea de link-uri externe pertinente catre site promovat (SEO off-site).

Metode de obtinere a backlink-urilor (link-uri externe)

  • Schimb de link-uri cu alte site-uri din acelasi domeniu de activitate. Atentie, nu trebuie sa exagerati!
  • Inscrierea in directoare locale / tematice. Atentie, nu in directoare web spam.
  • Publicarea de informatii pertinente despre brand, servicii/produse pe forumuri, bloguri, site-uri de comunicate de presa, site-uri de stiri. Articolele platite vor contine linkuri catre pagini din site-ul tau.
  • Infografice cu link integrat;
  • Bannere publicitare cu link, publicate in ziare online sau reviste online;
  • Mentionari/recomandari si review-uri publicate de cititori/clienti pe forumuri, bloguri sau retele sociale, fara interventia voastra.

Ultima metoda mentionata de obtinere a backlink-urilor este cea mai agreata de Google si va va aduce un trafic valoros. Desigur, de cele mai multe ori aceste recomandari si review-uri sunt platite, dar publicand un continut de calitate si original sau comercializand produse de calitate, obtinerea acestor tipuri de backlinkuri este posibila si fara interventia voastra.

Strategiile de obtinere a backlink-urilor implica un efort continuu si timp. Cel mai indicat este sa obtii link-uri catre site-ul tau in mod natural. Adica, sa ai un site cu un continut interesant, original si bine structurat despre care detinatorii de site-uri/bloguri sa vorbeasca sau sa-l recomande, fara interventia ta.

Avantajele backlinkurilor:

• Obtinerea de trafic catre site;
• Ameliorarea pozitionarii site-ului in motoarele de cautare.

Calitatea backlink-urilor

Backlink-urile trebuie sa fie sub forma de text (link-uri hypertext) si sa fie follow (urmarite de motoare) pentru a influenta evolutia site-ului in paginile motoarelor de cautare. Motoarele de cautare, in special Google, tin cont si calitatea site-ului de pe care se face referinta catre site-ul tau, precum si de contextul linkului (continutul semantic al paginii pe care se afla linkul, cuvantul cheie pe care este inserat linkul, punerea in evidenta a cuvantului cheie cu link : subliniat, bold, intre balizele de structurare H1…).

De obicei, se incearca obtinerea de backlink-uri catre homepage, dar se poate lucra si la obtinerea de backlink-uri catre pagini tematice, pe anumite cuvinte cheie specifice.

Cuvintele cheie pe care este inserat link-ul, precum si contextul lor semantic informeaza motoarele de cautare despre tematica site-ului tau. Alegerea acestui text ancora, adica a expresiei cheie pe care se insereaza link-ul catre site-ul tau, este foarte importanta, deoarece ancor textul corespunde expresiei pe care site-ul tau va aparea in Google. De exemplu, pentru a optimiza expresia ‘’Blog SEO’’ este necesar ca textul ancora sa fie tot ‘’Blog SEO’’ sau „blog despre SEO”.

Textul ancora corespunde cautarii unui utilizator, de aceea inserarea unui link pe un intreg paragraf sau pe mai multe cuvinte cheie deodata nu va avea rezultate.

Contextul semantic al paginii influenteaza calitatea backlink-ului. De exemplu, daca eu as obtine linkuri catre acest blog de pe o pagina in care se vorbeste despre produse cosmetice, nu as obtine niciun rezultat. Iar daca as face asta foarte des, as risca ca Google sa imi penalizeze blogul.

Cantitatea’’ backlink-urilor

Motoarele de cautare tin cont de numarul de backlink-uri ale unui site si incearca sa detecteze cat mai bine backlink-urile obtinute in mod artificial si sa preferentieze backlink-urile de calitate.

Identificarea backlink-urilor (Link-uri externe catre un site)

• In Google Webmaster Tools.
• Cu ajutorul tool-urilor specifice, precum Majestic SEO, Ahrefs…

Atentie! Update-urile de algoritm, precum Google Penguin sau Google Panda, au permis motorului de cautare Google sa detecteze din ce in ce mai bine linkurile artificiale/platite. Profilul de backlinkuri ale unui site trebuie sa fie construit in asa fel incat sa para cat mai natural. Apelati la specialisti in Link Building pentru a evita penalizarea site-ului.