Sunt specialiști SEO, bloggeri, chiar și agenții de publicitate care oferă pachete de backlinkuri, advertoriale sau guest-posts pe site-uri cu DA și PA mari (>20 sau >30), susțînând că acest lucru îți va ajuta site-ul să se claseze mai bine în motorul de căutare Google.
Obținerea unui link de la un alt site web cu DA ridicat va crește, de obicei, autoritatea de domeniu a site-ului tău, dând aparența falsă a unui progres în SEO. Dar, e doar o cifră!
Atât John Muller, cât și Gary Illyes de la Google, spun că Google nu numai că nu folosește Autoritatea de domeniu (DA), verificată cu instrumentul Moz, în niciunul dintre algoritmii săi de clasare, ci și că nu folosește nimic din zona „autoritate de domeniu” pentru clasarea paginilor web în motorul său de căutare.
În ciuda acestui fapt, mulți încă vând backlinkuri la prețuri mari sub pretextul unui DA ridicat și mulți proprietari de site-uri caută să publice advertoriale în site-uri cu DA foarte mare, considerându-l un indicator cheie de performanță (KPI).
„Da, dar eu am avut rezultate!”
Ești sigur că acel DA mare ți-a adus rezultate? Sau alți factori precum: mărimea acelui site (număr de articole), calitatea contentului acelui site (originalitate, calitate), frecvența ridicată a actualizărilor, vechimea online, nișa acelui site? Nu confundați corelația cu cauzalitatea!
De asemenea, ești sigur că nu ai fi avut rezultate similare publicând pe alte site-uri, cu DA mic?