Advertoriale: ce sunt, ce beneficii iti aduc, cum se optimizeaza

Advertoriale: ce sunt, ce beneficii iti aduc, cum se optimizeaza

Ce este un advertorial?

Un articol publicitar, platit, in care incluzi linkuri follow catre site-ul promovat, cu scopul de a urca site-ul promovat cat mai sus in pagina de rezultate Google.

Care sunt beneficiile advertorialelor?

  • SEO: creșterea poziției paginilor site-ului la căutări cheie relevante în Google. Advertorialele vor conține linkuri către site-ul tău, inserate pe expresiile cheie pe care dorești să apari cât mai sus în Google. Astfel crești traficul organic și implicit vânzările.
  • Brand awareness (promovarea brandului) și Reputație Online. Îți promovezi brandul și îți construiești o imagine bună în mediul online.
  • Generare directă de leaduri/creșterea vânzărilor. Traficul referral sau vânzările sunt beneficii ce pot apărea, dar se întâmplă rar. Advertorialele nu fac parte din strategia de PR online, ci reprezintă o tehnică SEO. Cu ajutorul acestora, site-ul urcă în prima pagină pe Google.ro și crești traficul organic și implicit vânzările. Pentru PR online se fac altfel de articole și se urmează alte reguli.

Cum scriu un advertorial bun?

  • Advertorialele fac parte din strategia de linkbuilding și au ca scop principal urcarea site-ului în prima pagină a motorului de căutare Google. Traficul referral sau vânzările sunt beneficii ce pot apărea, dar se întâmplă rar. Advertorialele nu fac parte din strategia de PR online, ci reprezintă o tehnică SEO. Cu ajutorul acestora, site-ul urcă în prima pagină pe Google.ro și crești traficul organic și implicit vânzările.
  • Folosești cuvinte cheie relevante și sinonime pentru produsul/serviciul pe care vrei să îl promovezi.
  • Folosești anchor texte naturale, dacă în trecut ai publicat advertoriale cu anchor texte optimizate. Și invers.
  • Incluzi 2-3 linkuri maxim într-un text de 2 pagini word.
  • Ce nevoi acoperă sau ce probleme rezolvă produsele / serviciile pe care le oferi? Ce dovezi (poze înainte-după, testimoniale, certificări) ai despre calitatea și eficiența serviciului / produsului promovat? Scrie un text original, eventual dintr-o perspectiva originală.
  • Nu îți recomandăm să traduci articole de pe site-uri din alte țări, pentru că astfel de advertoriale nu sunt prea eficiente. Evident, te vei inspira de undeva și nu e nicio problemă, e chiar bine să menționezi sursele din care te-ai documentat.

Cum optimizez advertorialul?

  • Repetă natural cuvintele cheie țintite în interiorul advertorialului.
  • Scrie un text structurat, de cel puțin 1.5 pagini word.
  • Orientativ, poți include 1 link pentru un articol de o pagină word și 2-3 pentru un articol de două pagini word.
  • Inserează linkul pe o expresie cheie (anchor text optimizat) sau neutră (nume domeniu, click aici, vezi preț, linkul ca atare).
  • Folosește anchor texte naturale, dacă în trecut ai publicat advertoriale cu anchor texte optimizate, pentru a evita supraoptimizarea. Și invers.
  • Dacă nu știi exact pe ce expresie-cheie să inserezi linkul, te vom ajuta noi, fără costuri suplimentare, dacă vei publica advertoriale pe site-urile din portofoliul nostru.

Cat costa un advertorial?

Prețul pentru redactarea unui advertorial variază de regulă între 100 și 250 de lei, în funcție de domeniu, cerințe.

Prețul pentru publicarea unui advertorial variază în funcție de site-ul / blogul pe care se publică – vechime, număr de articole, nișă etc.

Vezi aici o listă de prețuri: https://blog-seo.ro/services/advertoriale/