Cum să urci website-ul în prima pagină pe Google?

Cum să urci website-ul în prima pagină pe Google?

Cum să-ți urci website-ul în prima pagină pe Google? Optimizându-l pentru a fi „citit” cât mai ușor de roboții motorului de căutare Google și pentru a fi considerat de către Google un site relevant și de încredere. Pe scurt: SEO.

SEO este o tehnică de optimizare a site-urilor, pentru a fi mai ușor de găsit în motoarele de căutare, precum Google.

Experții SEO cunosc și aplică cele mai bune practici pentru a-ți ajuta website-ul să ajungă în prima pagină pe Google. Fac asta prin:

  • tehnici de optimizare a textelor, imaginilor, linkurilor interne; identifică și folosesc în conținutul site-ului cuvintele cheie căutate de clienții care au nevoie de produsele sau serviciile promovate prin intermediul site-ului;
  • obținerea de linkuri externe, de pe alte site-uri, prin publicarea de advertoriale, comunicate de presă, înscrieri în cataloage online de afaceri;
  • modificări de ordin tehnic, pentru ca Google să analizeze, să citească mai ușor website-ul (audit tehnic SEO).

SEO sau optimizarea pentru motoarele de căutare este procesul de îmbunătățire a vizibilității și a clasamentului site-ului tău în rezultatele căutării Google. Este important pentru afacerea ta, deoarece astfel vei atrage mai mulți vizitatori și clienți potențiali.

Conținutul este cheia succesului în SEO. Trebuie să optimizezi conținutul site-ului tău pentru a fi mai atractiv pentru motoarele de căutare. Pentru asta trebuie sa stii cum să folosești cuvinte cheie în mod eficient, cum să scrii titluri și descrieri atractive pentru paginile web ale site-ului și cum să optimizezi imagini și videoclipuri.

Backlinkurile / linkurile externe sunt importante pentru SEO deoarece ajută la creșterea autorității site-ului tău și la îmbunătățirea poziției site-ului în rezultatele căutării Google.  Am scris despre cum să construiești legături de calitate către site-ul tău aici:

Identificarea cuvintelor cheie relevante este esențială pentru succesul campaniei tale de SEO. Vom arăta cum să identifici cuvintele cheie relevante pentru afacerea ta și cum să le optimizezi în mod eficient. Vom discuta și despre cum să analizezi concurenții și să folosești această informație pentru a-ți îmbunătăți strategia de SEO.

Este important să măsori succesul campaniei tale de SEO pentru a-ți îmbunătăți continuu strategia.  Cea mai simplă și relevantă metodă de măsurare a succesului campaniei SEO: poziționarea site-ului în Google pe cuvintele cheie relevante.

Verificarea manuală a poziției cuvintelor cheie pe Google.ro se face cu navigare privată / incognito, ca să nu se țină cont de logarea pe gmail/cont google, cookies, istoric browser, putând astfel să verificăm evoluția reală a cuvintelor cheie. Se apasă simultan Ctrl+shift+N în Chrome sau Ctrl+shift+P în Firefox. Se deschide o nouă fereastră incognito/fără urme (are o iconiță speciala în stânga sus sau colțul din dreapta sus), se scrie google.ro în acea fereastră și se începe verificarea poziției cuvintelor cheie.

 

Cum să urci website-ul în prima pagină pe Google? Prin SEO. Este cea mai rentabilă strategie pe termen mediu și lung. Într-adevăr, mai poți plăti anunțuri sponsorizate la Google, o strategie excelentă pentru rezultate rapide, dar odată ce nu mai plătești la Google, site-ul tău nu mai apare în prima pagină. Însă, prin SEO, site-ul tău rămâne în prima pagină ani de zile de la încetarea optimizării.