Dictionar SEO – litera R

Dictionar SEO – litera R

Ranking – ordonarea rezultatelor cautarii in functie de relevanta interogarii.

Redirectionare – Cand un URL este mutat dintr-o locatie in alta. Cel mai adesea, redirectionarea este permanenta (redirectionarea 301).

Rel=canonical – O eticheta care permite proprietarilor de site-uri sa comunice motorului de cautare Google care versiune a unei pagini web este originala si care sunt duplicatele.

Robots.txt – Fisiere in care sunt specificate care dintre paginile site-ului vor fi sau nu vor fi indexate de Google.

Robots Exclusion Protocol (Standard de excludere a robotilor) este un fisier text, accesibil la radacina unui site web, care le spune crawlerilor motoarelor de cautare care zone ale unui site ar trebui ignorate.

Return on Investment (ROI) – Returul investitiei este o modalitate de a masura performanta activitatilor SEO. Acesta este calculat prin impartirea veniturilor castigate din cautarea organica la costul investitiei totale, apoi inmultind cu 100.

Responsive design –  Modelul de design preferat de Google pentru site-urile web „prietenoase” cu dispozitivele mobile. Designul responsive permite site-ului sa se adapteze pentru a se potrivi cu orice dispozitiv pe care este vizualizat.

Rich snippet – Un snippet este previzualizarea titlului si a descrierii pe care Google si alte motoare de cautare le arata pentru adresele URL in pagina cu rezultate. Prin urmare, un snippet „bogat” este o versiune imbunatatita a fragmentului standard. Unele snippeturi „imbogatite” pot fi incurajate prin utilizarea datelor structurate, cum ar fi marcajul pentru recenzii afisat ca stele de evaluare langa adresele URL in rezultatele cautarii.

Referral Traffic – Traficul refferral este traficul trimis catre un site de pe un alt site. De exemplu, daca site-ul dvs. primeste vizite de la persoane care fac clic pe site-ul dvs. de la un link de pe Facebook, Google Analytics va atribui acel trafic drept „facebook.com / referral” in raportul Sursa/Mediu.

Rata de conversie  – Raportul dintre vizite si conversii. Rata de conversie raspunde la cati dintre vizitatorii site-ului completeaza formularele, suna, se inscriu la buletinul informativ etc.

Reputation Management – Managementul Reputatiei consta in a crea o reputatie pozitiva online brandurilor, inclusiv in rezultatele de cautare si pe retelele sociale.