Pagina „Descoperita – Nu este indexata” in Search Console

Pagina „Descoperita – Nu este indexata” in Search Console

Ai observat si tu in Google Search Console pagini descoperite, dar neindexate?

Google spune ca „Descoperita – Nu este indexata” inseamna ca: „pagina a fost gasita de Google, dar inca nu a fost accesata cu crawlere. Google a dorit sa acceseze cu crawlere adresa URL, dar s-a asteptat ca acest lucru sa supraincarce site-ul; prin urmare, Google a reprogramat accesarea cu crawlere. Acesta este motivul pentru care data ultimei accesari cu crawlere este goala in raport„.

In practica, pare a fi un bug al indexarii, caci acest lucru nu este justificat pentru unele site-uri. In cazul site-urilor cu zeci de mii de URL-urile e de inteles, dar in cazul site-urilor mici, care respecta toate guidelines-urile, nu. Asa ca tot ce poti face este sa astepti.

Ca sa te asiguri ca paginile pot fi indexate sau ca „merita” sa fie indexate, fa urmatoarele verificari:

  • paginile sunt blocate de la indexare prin fisierul robots.txt sau prin meta robots „noindex”?
  • linkurile sunt in meniu sau ai un linking intern bine optimizat?
  • linkurile interne sunt urmarite de Google sau sunt setate cu „nofollow”?
  • continutul este original si textele suficient de lungi?
  • paginile au meta tags-urile optimizate?
  • rel canonical este corect implementat?
  • textele sunt citite de Google?
  • site-ul se incarca suficient de repede?
  • site-ul este adaptat dispozitivelor mobile?
  • exista redirecturi incorect implementate?
  • ai probleme cu hostingul? Serverele pica des?

Magazinele online cu foarte multe produse se vor confrunta cu problema „Discovered – currently not indexed”, deoarece acestea preiau descrierile produselor de la furnizori si, dupa cum se stie, continutul duplicat este un factor blocant in indexarea si pozitionarea in clasamentul Google. Astfel, indexarea poate fi intarziata extrem de mult in astfel de situatii. De asemenea, magazinele online mai noi se vor pozitiona mult mai greu in prima pagina, caci atunci cand alte zeci de magazine furnizeaza motorului acelasi continut, Google va tine cont de vechimea si popularitate online a brandului.

Google vrea sa se asigure ca indexeaza numai continut de inalta calitate, iar pragurile de calitate au crescut. Insa, acest lucru pare ca a venit la pachet cu o procesare extrem de lenta a noilor informatii.