Incepand cu 21 aprilie 2015, Google a lansat o actualizare de algoritm cu impact mare asupra site-urilor. Un impact pozitiv sau negativ, in functie de cat de „mobile-friendly” este un site.
Aceasta actualizare este implementata pentru a oferi o experienta de cautare mai buna utilizatorilor de dispozitive mobile. Pentru a realiza acest lucru, Google va folosi criteriul mobile-friendly in afisarea rezultatelor in motorul de cautare.
Ce inseamna asta? In cazul in care site-ul tau nu este mobile-friendly, pozitia in Google si, in cele din urma, traficul vor avea foarte mult de suferit. Daca site-ul tau este mobile-friendly, s-ar putea sa inregistrezi o crestere a traficului organic provenit de pe dispozitivele mobile. Atentie, acest algoritm nu va impacta rezultatele pe Desktop, ci doar pe cele de pe Dispozitive Mobil.
Daca ai folosit, in ultimii ani, acelasi design old-school pentru site, atunci Google ti-a dat un motiv oficial pentru a face trecerea la un design modern, responsive.
Cum sa verifici daca site-ul tau este Mobile Friendly?
Pasul 1. Testeaza site-ul cu ajutorul instrumentului Google Mobile Friendly Test.
Aceasta unealta online de la Google, iti permite sa verifici daca site-ul tau este mobile-friendly: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Daca primesti rezultatul „Minunat, aceasta pagina este adecvata pentru mobil”, atunci poti fi linistit! Site-ul tau este pregatit pentru noul algoritm! Insa, daca primesti mesajul „Nu este adecvata pentru mobil”, atunci ai de lucru!
Motivele pentru care site-ul tau nu este mobile-friendly, pot fi urmatoarele:
- Textul este prea mic pentru a fi citit
- Linkurile sunt prea apropiate intre ele
- Dimensiunea grafica pentru dispozitive mobile nu este setata
- Continutul este mai lat decat ecranul
- Folosesti pluginuri incompatibile
Pasul 2. Verifica statisticile de mobile-usability folosind Google Search Console (Webmasters Tools).
Poti folosi Google Search Console pentru a identifica care sunt problemele. Rubrica „Utilizare mobila” este conceputa pentru a-ti arata toate problemele care afecteaza aspectul mobile friendly al site-ului tau. Poti da click pe erorile de usability si vei ajunge exact la pagina cu probleme. Astfel, vei afla ce trebuie sa faci pentru a repara acea pagina, fie ca este vorba de modificari simple (dimensiunea fontului) sau modificari complexe (probleme cu viewportul, care impiedica pagina sa se adapteze in functie de tipul dispozitivului).
Pasul 3. Corectarea problemelor sau implementarea unui design responsive.
Daca primesti o notificare „rosie” din partea celor de la Google, este timpul sa apelezi la un programator pentru a vedea ce se poate face. Opteaza pentru un Design Responsive, nu pentru o versiune a site-ului separata, de tipul m.site.ro. Google a declarat in trecut ca prefera designul responsive in detrimentul altor solutii.
Atentie! Trecerea la un cu totul alt design poate presupune si schimbarea unor URL-uri. In primul rand, acest lucru ar trebui evitat, insa, daca este necesar, reamintiti programatorului ca trebuie sa implementeze redirecturi 301 de la URL-urile vechi la cele noi, pentru a nu pierde rankingul si traficul adus de URL-urile vechi.
Pasul 4. Testeaza, testeaza si iar testeaza.
Dupa redesign-ul site-ului, este important sa treci prin fiecare pagina pentru a te asigura ca linkurile functioneaza corect si ca paginile se incarca rapid. Verifica modul de afisare al site-ului pe diverse tipuri de smartphone-uri si tablete, pentru a te asigura ca totul functioneaza cum trebuie.
Pentru a testa cum apare site-ul tau pe diverse dispozitive mobile, iti recomand sa utilizezi aceasta unealta online: http://www.browserstack.com/responsive
Site-ul este oglinda ta si a afacerii tale. Necesita atentie, timp si resurse. Site-ul tau este pregatit pentru algoritmul Google „Mobile Friendly”?