De când a lansat Moz acești indicatori – Domain Authority(DA) și Page Authority (PA) – toată lumea selectează site-urile pentru advertoriale și stabilește prețurile publicării de advertoriale pe baza acestora.
Însă, de multe ori, site-urile obțin o autoritate a domeniului (DA) mare și o autoritate a paginii (PA) mare prin backlinkuri de slabă calitate sau chiar black hat SEO.
Prin urmare, nu doar că dai mulți bani degeaba pe un advertorial, dar mai dai și bani pentru ca site-ul să îți fie penalizat de Google.
Riscul de penalizare e mare când publici articole sponsorizate pe site-uri pline de advertoriale, unele conținând chiar 100% advertoriale; când publici advertoriale SEO pe site-uri cu conținut duplicat (rețele de domenii cu același conținut). Astfel de site-uri sunt considerate de Google ferme de linkuri. O fermă de linkuri cu DA/PA mare rămâne tot o fermă de linkuri.
În plus, Google nu a anunțat niciodată că ține cont de DA sau PA.
Desigur, asta nu înseamnă că toate site-urile cu DA / PA mare sunt de evitat. Ca să le identifici pe cele bune, atunci când analizezi calitatea site-ului pe care vrei să publici advertoriale, ține cont și de:
- raportul dintre articole ne-publicitare și advertoriale,
- vechimea site-ului,
- numărul de pagini indexate,
- originalitatea textelor,
- frecvența actualizării site-ului.