Este dificil sa garantezi rezultatele in SEO, mai precis pozitiile cuvintelor cheie in clasamentul Google.ro, in conditiile in care depinzi de regulile si actualizarile motorului de cautare si de rapiditatea feedbackului clientului.
In mod normal, clientul plateste pentru niste servicii concrete: modificari ale textelor de pe site, modificari ale codului sursa, texte noi optimizate (SEO on-page), promovare pe alte bloguri si site-uri (advertoriale sau SEO off-page), recomandari pentru echipa de programare pentru o indexare mai buna, rapoarte ale evolutiei cuvintelor cheie in clasamentul Google, rapoarte ale evolutiei traficului. Toate aceste servicii implica timp, know-how. In plus, specialistul SEO sau firma SEO utilizeaza diferite instrumente care costa sau platesc partenerii de publishing.
Garantarea rezultatelor SEO este posibila, dar cred ca trebuie negociata separat: un pret pentru munca efectiva a echipei si un pret ce variaza in functie de rezultate. De exemplu, daca o serie de cuvinte cheie, stabilite de comun acord, se pozitioneaza in 6 luni in prima pagina pe Google.ro, specialistul SEO primeste un anumit bonus; daca acele cuvinte cheie ajung in top 5 in 6 luni, specialistul SEO primeste un bonus mai mare.
Garantarea rezultatelor SEO se poate face in anumite conditii:
1. Fie clientul se angajeaza sa implementeze recomandarile furnizate de specialistul SEO in timpul indicat, fie partea de administrare/programare este lasata in sarcina echipei care ofera si servicii SEO. De ce? Se intampla adesea ca programatorii sa intarzie cu implementarea recomandarilor sau clientul sa incheie colaborarea cu programatorul si, prin urmare, rezultatele apar mai tarziu.
2. Clientul se angajeaza sa respecte indicatiile Specialistului SEO. De exemplu, daca specialistul recomanda adaugarea unui text optimizat pe o pagina din site, dar clientul doreste, sa spunem, doar imagini pe acea pagina si nu vrea sa faca un compromis, rezultatele nu vor aparea in timpul estimat.
3. Clientul se angajeaza sa raspunda in timp util la intrebari. La inceput, mai ales, specialistul SEO poate avea unele intrebari despre serviciile sau produsele promovate. Cu cat clientul raspunde mai repede la intrebari, cu atat mai repede specialistul SEO poate realiza si implementa optimizarile planificate.
Pentru a garanta anumite rezultate, specialistul SEO analizeaza istoricului site-ului, domeniul de activitate, concurenta online. In mod normal, se garanteaza pozitii in clasamentul Google pentru cuvinte cheie cu o concurenta medie. Se pot garanta rezultatele si pentru cuvinte cheie foarte concurentiale, in cazul in care website-ul are vechime online sau reprezinta un brand cunoscut.
Conteaza foarte mult si daca respectivul website a mai fost optimizat in trecut, din punctul meu de vedere. Eu am observat ca obtin rezultate mult mai repede cu website-urile fara istoric SEO, decat cu cele care au fost optimizate in trecut de altcineva (este foarte greu sa identifici daca au existat la un moment dat backlinkuri grey-hat sau black-hat).