Despre Google Raters

Cine sunt Google Raters?

Google Raters sau Evaluatorii Google sunt persoane care atribuie ratinguri paginilor web. Evaluatorii ajuta echipa Google  in fazele de testare initiala ale modificarilor propuse algoritmului de cautare Google. Aceste persoane nu au experienta in Marketing Online, ci sunt persoane care pur si simplu utilizeaza motorul de cautare pentru a obtine informatii sau pentru a efectua cumparaturi online. Opinia lor ajuta inginerii Google sa imbunatateasca algoritmul motorului de cautare.

Google Quality Raters sunt persoane de peste tot din lume care lucreaza pentru Google, dar nu sunt angajate direct de Google, contractul fiind semnat cu firme intermediare (Lionbridge, Leapforce and Butler Hill).

Ce fac mai exact Evaluatorii ?

Search Quality Raters primesc de obicei 2 tipuri de misiuni de evaluare: care vizeaza utilitatea sau relevanta si care vizeaza intentia. Evaluatorii Google pot primi un cuvant cheie si un url pentru a evalua relevanta (utilitatea) paginii in concordanta cu intentia cuvantului cheie sau pot primi un cuvant cheie pe care sa il caute pe Google si sa evalueze daca rezultatele returnate sunt relevante pentru intentia cautarii. De asemenea, acesti Search Quality Raters pot compara 2 pagini de rezultate usor diferite (traditionala pagina cu cate 10 rezultate organice) pentru aceeasi cautare, fiind rugati sa aleaga cea mai buna varianta din punctul lor de vedere.

In conformitate cu manualul Google pentru evaluatorii de calitate, Evalutorii pot da note paginilor web sau pot marca drept spam anumite pagini web.

Din punct de vedere al relevantei, Google Quality Raters trebuie sa acorde paginilor web calificative precum: “Vital”, “Folositor”, “Relevant”, “Nu foarte relevant”, “Off-topic sau Nefolositor” si “Nu poate fi evaluat”. Evaluarile paginilor de tip spam pot fi realizate prin intermediul unor calificative precum “Nu este spam”, “Poate fi spam”, “Spam”, “Pornografie” sau  “Malitios/Malware”.

(printscreen-uri din Search Quality Rating Guidelines, Version 1.0)

(printscreen din Search Quality Rating Guidelines, 2019)

Search Quality Rating Guidelines, Version 1.0 a fost facut public de Google in Noiembrie 2012, dar despre existenta Google Quality Raters se stia inca din 2008, din surse neoficiale.

Cea mai recenta versiune Search Quality Rating a aparut in Decembrie 2019. Poate fi accesata aici http://seroundtable.s3.amazonaws.com/searchqualityevaluatorguidelines-12052019.pdf

Evaluarea calitatii paginii: cei mai importanti factori

Iata cei mai importanti factori luati in considerare atunci cand Google Raters acorda o evaluare generala a calitatii paginii:
● Scopul paginii (sa vanda ceva, sa informeze, sa distreze).
● Expertiza, autoritate, incredere.
● Calitatea si valoarea principalului continut: evaluarea trebuie sa se bazeze pe pagina de destinatie (URL) a sarcinii.
● Informatii despre site / informatii despre cine este responsabil pentru continutul principal.
● Reputatia site-ului / reputatia celui responsabil pentru continutul principal.

Google Quality Raters pot influenta rankingul ?

Nu, ratingurile evaluatorilor nu sunt actiuni manuale de penalizare sau de preferentiere a anumitor pagini web, ci sunt date de care echipa Google se foloseste pentru a imbunatati felul in care se realizeaza afisarea rezultatelor in motorul de cautare Google pentru o cautare specifica si pentru a imbunatati clasamentul paginilor web in spatiul pentru cautarea neplatita (organica).

Google Raters pot influenta ce site-uri vor fi afectate de algoritmul Google Panda?

Nu direct. Google Raters influenteaza felul in care algoritmul este modificat.

Matt Cutts, seful echipei Spam Google, raspunde la aceasta intrebare intr-un videoclip postat pe canalul Youtube Google Webmasters:

Deoarece acesti evaluatori sunt de obicei utilizatori „normali” ai motorului de cautare Google, primele impresii despre paginile web analizate conteaza foarte mult pentru Google. Cred ca suntem cu totii de acord ca, atunci cand vizitam o pagină web, ne formam o impresie in cateva secunde. Evaluatorii de calitate sunt la fel.

Google analizeaza sute de semnale pentru a afisa utilizatorilor cele mai bune rezultate pentru cautarile pe care acestia le efectueaza. Mai multe detalii despre modificarile algoritmului motorului de cautare si deciziile din spatele lor, precum si despre Google Raters, puteti afla urmarind acest videoclip:

Va propun sa urmariti si videoclipul de mai jos, in care Matt Cutts ofera detalii despre cum acesti ‘’human raters’’ sunt folositi de Google ca parte integrata a algoritmului.

Daca acest articol ti s-a parut util sau interesant, te poti abona la Newsletterul nostru (dreapta – jos) pentru a fi la curent cu noile articole pe care le postam. De asemenea, ne poti urmari si pe Facebook.