Publicitatea pe Internet este o afacere mare. Cele mai recente rapoarte de la Interactive Advertising Bureau în colaborare cu PricewaterhouseCoopers arată că, în SUA, numai industria publicitatii a fost în valoare 31 miliarde dolari în 2011 – o creştere de 22 la suta fata de 2010.
Motoarele de căutare bazate pe publicitate reprezintă aproape jumătate din această cifră totală, restul fiind formate din site-uri contextuale, bannere, video si display advertising. Mobile este de asemenea o piaţă din ce în ce mai importantă reusind o dublare a veniturilor pe 2011 fata de anul precedent 2010
Publicitatea online – în cazul în care există o piaţă evident există si o concurenţă.
Aceasta concurenta vine în principal, sub formă de publicitate a reţelelor de livrare de conţinut (CDNs), în plus faţă de motoarele de căutare. Diferenta intre cei care publica reclama pe aceasta piata aglomerata si cei care pierd startul in reclama este data de un concept unanim cunoscut pe internet si anume: viteza.
Efectul vitezei asupra publicitatii si pietei de advertising
Efectul vitezei asupra publicitatii pe internet nu ar trebui sa fie subestimat absolut deloc. Efectul este direct urmarit de cele 3 parti in care se imparte reclama pe internet dictand astfel pierderea sau castigul unei bune reclame: utilizatorul (end user), motorul de cautare si afacerea in sine careia i se face reclama. Evident, ordinea este total inversa, dictata de procesul de marketing in sine: compania isi promoveaza afacerea printr-o reclama, motorul de cautare preia reclama si o distribuie mai departe utilizatorului. Aici apare conceptul de viteza. Cu cat o reclama ajunge mai repede la destinatia numita utilizator cu atat efectul acestei reclame este mai bun.
Din aceasta cauza, in era vitezei, evident se pune pret pe viteza. Studiile arata ca o persoana astepta foarte putin pentru ca pagina (reclama) pe care intra sa se incarce in browser. Putini sunt cei care stiu ca acest lucru depinde de direct proportional de celelalte 2 parti care distribuie reclama. Motorul de cautare trebuie sa raspunda repede si cu exactitate la nevoia utilizatorului, iar reclama (pagina) pe care o ofera trebuie si ea sa respecte aceleasi reguli. Utilizatorul dicteaza autoritatea in cautarea pe internet. Cei care nu pot livra reclama (informatia) intr-un interval de timp calculat uneori la milisecunde pot pierde un public targetat extrem de valoros. Iar factorul il reprezinta viteza de oferire a informatiei.
Un viitor al publicitatii in motoarele de cautare
Google, cel mai puternic motor de cautare din acest moment, a confirmat ca la inceput, nu penaliza paginile cu un timp de incarcare ridicat, insa trecerea rapida la era vitezei a facut ca si botul Google sa ia in calcul si viteza de incarcare a unei pagini. Evident, sunt multi care insa nu iau in seama acest pericol cum la fel de evident este faptul ca nici pozitiile in Google nu (prea) s-au modificat pentru paginile cu un timp de incarcare ridicat, dar e foarte posibil ca intr-un viitor nu foarte indepartat sa vedem o subclasare a multor siteuri.
Refuz la acest moment sa fac o analiza a viitorului algoritm Panda de la Google, pentru ca articolul de fata nu la asta face referire, dar o sa ma adresez cu un sfat pentru cei care au rabdarea necesara sa citeasca aceste randuri. Un SEO bun si un site fast aduce companiei si afacerii un foarte mare plus. Si, dupa parerea mea acestia sunt si ei niste factori extrem de importanti si valorosi pentru a defini un standard in lumea online.
Viteza este, de asemenea, o preocupare cheie pentru agenţii de publicitate, din cauza naturii în schimbare în modul în care anunţurile se manifesta pe web. Desi dureaza doar cateva milisecunde de a incarca un anunt de publicitate textual, debutul publicitatii in lumea video si chiar a jocurilor impinge domeniul advertisingului catre cota maxima. Cerintele de la masinile care proceseaza astfel de anunturi sunt din ce in ce mai mari si odata cu cresterea puterii de calcul noi si noi modalitati de publictate isi vor face aparitia. Viteza internetului si viteza cu care ne miscam dicteaza la urma urmei o campanie buna de publicitate, iar o campanie buna de publicitate dicteaza puterea de piata pe care o detine o firma.