In 2011, am vazut multe evolutii in marketingul online, in cautarea organica si platita, convergenta dintre Social Media si SEO, o crestere a cautarilor pe mobil si a cautarilor geolocalizate si o crestere rapida a cheltuielilor pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn si Google +).
Specialistii in Marketing Online de-abia au inceput sa exploreze si sa raspunda la aceste noi oportunitati.
Avand ca baza perspectivele clientilor, analistilor, si partenerilor, Searchenginewatch a lansat cinci predictii pentru peisajul online din 2012:
Organizatiile de top opteaza pentru automatizarea strategiei de Marketing si pe CRM Social
Automatizarea Marketingului a constat in mod traditional in campanii de e-mail marketing. Cu toate acestea, in 2011 am fost martori la extinderea Managementului Relatiilor cu Clientii (CRM), care sa permita interactionarea cat mai eficienta cu clientii.
In 2012, CRM-ul va deveni o solutie de masa pentru organizatiile care doresc sa creeze o palnie pornind de la la nivelul de sus, al operatiunilor de marketing si ajungand la cautarea online, pana la vanzari si managementul clientilor.
Companiile care invata cum sa adopte si sa puna in aplicare aceste solutii vor fi mai in masura sa ajunga la clienti si vor avea un drum mai clar in ceea ce priveste vanzarile si ROI-ul pozitiv.
Social Media isi face din ce in ce mai mult loc in algoritmii de cautare
Popularitatea retelelor sociale este in continua crestere. In 2011, semnalele sociale Facebook au fost integrate in cautarea Bing si Google + a aparut ca integrare nativa in cautarea in Google. Companiile, de asemenea, au inceput sa utilizeze Social Media si au inceput sa experimenteze moduri de a influenta locul lor in clasamentul motoarelor de cautare folosind acesti factori sociali.
In 2012, aceasta tendinta va continua, iar social media va deveni mai mult o componenta-cheie a algoritmilor motoarelor de cautare. Pentru companiile care cauta sa pastreze sau sa imbunatateasca locul lor in clasament, promovarea Social Media nu va mai fi optionala; ea va fi un element necesar al succesului obtinerii de trafic mare pe site.
Clientii si angajatii devin o parte extinsa a echipei de marketing a companiei
Deoarece retelele sociale sunt utilizate tot mai frecvent pentru agregarea si schimbul de interese, ne asteptam ca opiniile, atat pozitive cat si negative, despre produse si servicii sa se raspandeasca cu viteza luminii. Ca rezultat, companiile se vor concentra din ce in ce mai mult pe crearea si gestionarea perceptiilor clientilor.
In 2010, companiile au inceput ascultand clientii (ce isi doresc si de ce au nevoie), prin intermediul retelelor sociale. In 2011, companiile s-au concentrat pe raspunsurile online la comentariile clientilor. In 2012, companiile vor fi nevoite sa-si indrepte eforturile lor de marketing pe crearea si schimbul de informatii cu angajatii si influentarea clientilor pentru a ajuta la definirea brandului lor, a produselor si a serviciilor.
Mobil + Social evolueaza impreuna pentru a crea noi scenarii de utilizare
Interactiunile cu clientii si achizitiile, in piete specifice, cum ar fi de calatorii, cumparaturi, restaurante, vor avea loc cu o frecventa tot mai mare pe dispozitive mobile.
Un studiu recent a constatat ca o treime din adultii americani folosesc smartphone-uri si ca numarul este de asteptat sa creasca in anul urmator.
Cumparaturile online se deplaseaza indiscutabil pe mobil. Google a estimat ca 44% din cautarile de cumparaturi online de ultim minut vor veni de pe smartphone-uri si tablete.
Daily Deals / Cupoanele de reduceri online se vor evidentia in paginile rezultatelor motoarelor de cautare
In conformitate cu filozofia celor de la Google, de a furniza clientului o experienta superioara, Google ar trebui sa isi modifice algoritmul pentru a returna in prima pagina oferte speciale la zi.
Aceste predictii sunt aplicabile, in special, pe piata online din SUA, dar, fara indoiala, se pliaza, la o scara mult mai mica, pietei romanesti. Este simplu de dedus ca Google, mai ales, se va concentra din ce in ce mai mult pe returnarea de rezultate cat mai diverse (geolocalizare, forumuri, bloguri, imagini si video, social media), recente si de calitate.