Google Panda Update din 28 septembrie 2011

Pe 24 februarie 2011, Google facea o schimbare importanta de algoritm, cunoscuta sub numele Google Panda Update. Atunci 12% din site-urile din SUA au fost afectate, multe site-uri inregistrand o scadere a traficului organic provenit din motorul de cautare Google de pana la 50% – 60%.

Au mai urmat inca 5 update-uri : pe 11 Aprilie 2011 (care a afectat toate rezultatele in limba engleza), 10 Mai 2011, 16 iunie 2011, 23 Iulie 2011, 12 August 2011, iar recent pe 28 Septembrie 2011, multe site-uri din SUA au primit o mare lovitura.

Daca aveti site-uri al caror trafic provine din SUA, acum deja stiti daca au fost sau nu afectate de noul update Google. Google Analytics va va da o veste buna sau una rea, in functie de cat de indeaproape ati urmat sfaturile Google privind calitatea informatiilor propuse pe site.

Matt Cutts anunta pe blogul Google ca acest update are ca scop inlaturarea din primele pagini de rezultate Google a site-urilor care propun continut de calitate inferioara.

Ce inseamna continut de slaba calitate?  Continut creat doar pentru motoare si care nu furnizeaza utilizatorului informatii pertinente si actuale sau continut copiat.

Google vrea ca motorul sau de cautare sa returneze site-uri de calitate, site-uri care sunt foarte folositoare utilizatorilor, care au continut original, bine documentat si prezentat.

Cum detecteaza Google continutul de slaba calitate ?

–        un procentaj ridicat de continut duplicat;

–        un numar mare de pagini cu foarte putin continut editorial;
–    texte generate in mod automat (content spinning) ;

–       articole redundante : mai multe articole avand acelasi subiect, scrise pentru a urca in clasamentul Google si neinteresante pentru utilizatori;

–        un numar foarte mare de reclame neadecvate;

–        continutul de pe pagina (si inclusiv titlul paginii, Meta tag-ul Title) nu corespunde cuvantului cheie pe care pagina reiese in rezultate;

–        repetarea exagerata a unui cuvant cheie pe pagina  ;

–        bounce rate ridicat;

–        backlink-uri putine sau de slaba calitate;

–        probleme tehnice.

Ce poti sa faci daca ai fost afectat de Google Panda Update ?

–         Reevalueaza intregul continut de pe site. Daca ai pagini cu foarte putin text sau pagini cu text care nu este 100% original, daca ai continut generat in mod automat, daca ai articole redundante, daca ai exagerat cu tehnicile de optimizare (exemplu: repetarea excesiva a unui cuvant cheie), incearca sa imbunatatesti aceste aspecte. Determina care sunt eventualele probleme pentru fiecare pagina in parte, urmeaza indeaproape sfaturile Google si urmareste cum evolueaza site-ul dupa aceste schimbari.

–         Urmareste sa obtii backlink-uri de calitate, de la site-uri cu PR mare, site-uri bine clasate in Google. Nu incerca sa obtii backlink-uri folosind tehnici indoielnice (exemplu: inscrieri automate in directoare)

–         Elimina cat mai multe probleme tehnice : pagini 404, redirectionari, timp de incarcare al paginilor foarte lent..etc.

–         Promoveaza-ti site-ul in retelele sociale

–         Investeste in Brand Awareness

Orice schimbare faci pe site, pune-te tot timpul in locul utilizatorului si puneti intrebari de tipul  „Este utila aceasta informatie?”, „As recomanda prietenilor mei acest articol ?”, „Este informatia credibila?”,  „Pot accesa usor si rapid o informatie de pe site?”

Daca va intrebati ce site-uri au fost afectate de noul update Google, aveti in imaginea de mai jos informatii furnizate de Searchmetrics: