Google Panda Update – Actualizare algoritm Google

Actualizarea celebrului algoritm Google a fost anuntata pe 24 februarie 2011. Google a anuntat modificari importante care vor afecta cel putin 11,8%  din rezultate. Scopul este de a lupta impotriva site-urilor de proasta calitate, de exemplu fermele de continut, agregatoarele de articole care preiau continut de pe alte site-uri, pentru a evidentia site-urile cele mai relevante.

In Statele Unite, Google Panda a avut consecinte dezastruoase pentru site-urile de proasta calitate. Sistrix VisibilityIndex  a publicat site-urile care au avut o scadere dramatica a traficului (de la -77% la -94%).

Incepand cu 11 aprilie 2011 a fost implementata modificarea algoritmului Google pentru toate cautarile anglofone din intreaga lume, indiferent de versiunile lingvistice ale motorului. Update-ul Google Panda a avut efecte dezastruoase pentru multe site-uri populare din UK. S-au vazut pierderi de trafic de pana la -99.94%, conform Searchmetrics.

Alte site-uri au constatat cu suprindere o  crestere semnificativa a traficului : Ebay.co.uk a inregistrat o crestere a audientei de 42.06%,  techcrunch.com de 40.72%, iar mashable.com de 22.61%.

Chiar daca cei de la Google au fost atenti sa nu foloseasca termenul Content Farm, stim ca acestia sunt interesati in mod deosebit de acest tip de site-uri. Numeroase site-uri de tip Content Farm (Ferme de continut) au fost sanctionate.

Ce este o ferma de continut ?

O ferma de continut este un site care publica un numar (foarte) mare de articole pe teme specifice, ce au fost identificate in prealabil ca subiecte cautate de catre utilizatori si, prin urmare, susceptibile de a genera trafic (si venituri), cu caracteristica de producere de continut de slaba calitate.

Cum ar putea identifica Google fermele de continut ?

  • Densitatea exagerata a unui cuvant cheie pe pagina, mai precis repetarea excesiva a unui cuvant cheie, cu scopul de a fi cat mai bine pozitionata pagina pe cuvantul respectiv ;
  • Prea multe linkuri nofollow;
  • Calitate editoriala slaba – Pentru a indentifica site-urile cu articole de calitate slaba singura metoda fiabila este de a le verifica manual, lucru greu de pus in practica. Se banuieste ca pentru a identifica un site de calitate editoriala slaba Google analizeaza bounce rate-ul, timpul petrecut de utilizator pe site si popularitatea site-ului , in sensul ca un articol de calitate va fi partajat de utilizatori pe retelele de socializare si alte site-uri;
  • Site-uri cu articole superficiale, uneori constand numai in simple liste de linkuri;
  • Duplicate content sau site-uri care au foarte multe articole pe aceeasi tema, continutul acestora fiind destul de asemanator ;
  • Foarte multe link-uri interne catre alte articole, cu mai multe erori de relevanta (sau link-uri off-topic);
  • Abundenta de reclame, inclusiv AdSense;
  • Interactiune scazuta a utilizatorului cu site-ului : linkuri externe care nu sunt de calitate sau sunt foarte putine, partajarea rara a site-ului pe retelele sociale (Twitter, Facebook, etc.), un numar mare de utilizatori se intorc la pagina de cautare Google la scurt timp dupa ce au intrat pe pagina  site-ului ;

Surse : http://www.waebo.com, http://www.webrankinfo.co