Audit SEO tehnic
- Detii un magazin online la inceput de drum? Nu iti permiti sa investesti in SEO lunar? Nicio problema! Insa, crede-ma, nu iti permiti sa nu investesti intr-un audit SEO! De ce? Pentru ca la un moment dat, s-ar putea sa faci o greseala fatala pentru afacerea ta online. Sau, vei bajbai pana vei gasi strategiile eficiente. Iar timpul inseamna, pana la urma, bani.
- Detii un magazin online cu vechime si ai observat o scadere dramatica a traficului organic? Site-ul aparea in prima pagina pe Google pentru anumite cautari cheie, iar acum este in pagina 2 sau 3, ori chiar nu mai apare deloc in Google? Trebuie sa comanzi un Audit SEO pentru a identifica problema! Pot fi mai multe cauze: ai schimbat denumirea URL-urilor, fara sa implementezi redirectionari si ai pierdut toata popularitatea obtinuta; ai implementat SSL-ul si nu ai facut redirecturi 301 la radacina site-ului; din greseala, cineva care are acces la site a blocat de la indexare paginile respective; ai site-ul virusat; ai linkuri spam pe site; ai introdus text ascuns / invizibil pe site; ai exagerat cu backlinkurile si Google ti-a penalizat site-ul.
Auditul SEO are rolul de a:
- verifica daca exista factori care ar putea bloca evolutia site-ului
- identifica problemele de indexare si de accesibilitate
- stabili situatia actuala a site-ului (atat on-site, cat si off-site), pentru comparatii ulterioare
- stabili niste directii de urmat.
Auditul SEO contine atat recomandari teoretice, cat si optimizari propriu-zise (ce vor servi ca model).
Identificam problema/aspectul ce trebuie imbunatatit, iti explicam de ce, venim cu solutii.
Structura unui AUDIT SEO poate arata asa:
1. Factori Blocanti
- Vom identifica factorii care impiedica indexarea corecta a site-ului si evolutia site-ului in clasamentul Google, precum :
-> Probleme de indexare si accesibilitate
-> Pagini de eroare
-> Redirectionari incorect implementate
-> Spam, Text ascuns
-> Continut relevant ce nu poate fi citit de Google
-> Meniu / Linkuri interne ce nu pot fi urmarite de Google
-> Duplicate content…etc.
- Vom propune solutii pentru rezolvarea factorilor blocanti.
2. Strategie de cuvinte cheie
-> Identificarea unei liste de expresii cheie care sa va aduca vizitatori targetati.
-> Strategia de cuvinte cheie este stabilita in functie de relevanta si volum de cautare pe Google.
-> Strategia de cuvinte cheie cuprinde:
– cuvinte generice (concurentiale)
– cuvinte specifice, cautari detaliate cu o rata de conversie mare
– cautari brand
-> Pozitiile actuale pe Google.ro pentru lista de cuvinte cheie stabilita.
-> Repartizarea cuvintelor cheie pe pagini. Corespondenta in functie de relevanta si pozitii deja existente.
3. Recomandari SEO on-site
Recomandari teoretice si practice pentru:
-> Optimizarea Meta Tag-urilor
-> Optimizarea descrierilor produselor
-> Optimizarea linkingului intern
-> Optimizarea structurii site-ului
-> Optimizarea imaginilor…etc.
Sfaturi si recomandari teoretice, bazate pe metodologia Google si pe experienta noastra.
Optimizari homepage, pagini de tip categorie si subcategorie si cateva exemple de pagini de produs optimizate, pentru fiecare categorie (dupa modelul carora puteti optimiza toate paginile de produs).
4. Recomandari SEO off-site
-> Analiza backlinkurilor existente si propunere actiuni in consecinta.
-> Sfaturi obtinere noi backlinkuri de calitate.
-> Cum sa identificati noi surse online pentru promovarea site-ului.
-> Exemple de surse de promovare de calitate.
-> Exemplu de planificare a campaniei off-site, pentru a creste pozitiile obtinute si pentru a urca site-ul in Google pe noi cuvinte cheie relevante.
-> Pasii pe care trebuie sa ii urmati si regulile de catre trebuie sa tineti cont pentru a evita penalizarea Google Penguin.
5. Urmarirea si analizarea rezultatelor
-> Cum se masoara rezultatele obtinute prin SEO.
-> Cum sa urmariti evolutia site-ului.
-> Ce instrumente puteti folosi pentru a analiza evolutia site-ului.
Atentie! Auditul SEO nu este generat automat cu diverse tool-uri disponibile pe Internet. Este, cu adevarat, o analiza complexa si completa a site-ului tau. Analizele si verificarile se fac manual. Intr-adevar, folosim diverse instrumente cu plata, de analiza on-site si off-site, insa rapoartele sunt verificate manual si interpretate (ceea ce niciun tool nu poate face automat), venind si cu solutii personalizate. Recomandarile sunt bazate si pe experienta noastra de 12 ani in SEO. Mai precis, stim ce mai functioneaza si ce nu in SEO. Un Audit SEO „pe bune”, pentru un site complex (numar mare de pagini indexate; volum f. mare de backlinkuri, istoric lung), implica o munca de 5-7 zile.
Preturi orientative Audit SEO
Preturile variaza in functie de complexitatea site-ului, de istoricul site-ului.