SEO în 2022

SEO în 2022

Cum să faci SEO în 2022?  Care vor fi cei mai importanți factori în SEO în 2022? Care sunt cele mai bune strategii SEO în 2022? 

Îți prezint o serie de predicții, bazate pe experiența și observațiile mele, dar și ale altor specialiști SEO, precum și o serie de soluții concrete.

1. Corespondența cât mai exactă între cuvinte cheie și pagini de destinație

 Mai precis, va fi necesar să lucrezi la crearea unei corespondențe cât mai exacte între intenția din spatele căutării efectuate de utilizator și tipul de informație din pagina de destinație.

Dacă înainte Google afișa și rezultate care corespundeau parțial căutării, în 2022 și în anii ce urmează s-ar putea să vedem doar rezultate precise în prima pagină a motorului de căutare.

De exemplu, dacă înainte la o căutare cheie precum „curățare gresie” vedeai în prima pagină preponderent pagini de produs sau pagini de categorie de produse, în 2022 vei vedea rezultate de tip blog sau articole despre cum să cureți gresia și ce produse să folosești.

 În schimb, la o căutare cheie precum „soluție de curățat gresia”, vei vedea în prima pagină doar pagini de produs și pagini ale categoriilor de produse din magazinele online.

Un alt exemplu: până acum, la căutarea cheie „restaurant nuntă”, Google afișa în prima pagină de rezultate, spațiul organic, atât restaurante, cât și săli dedicate exclusiv nunților. În 2022 vor fi preponderent pagini web ale restaurantelor care organizează nunți.

Ce poți face in 2022?

  • Cuvintele cheie pe care le targetezi caracterizează îndeaproape serviciile sau produsele pe care le oferi? Dacă da, foarte bine. Dacă nu, s-ar putea să muncești inutil în această direcție. De exemplu, un site de prezentare al unui salon de nuntă, va avea șanse foarte mici de a se poziționa în prima pagină pe Google.ro, spațiul organic, la căutarea „restaurant de nuntă”. Sunt diferențe semnificative între cele două tipuri de locații.
  • Care este intenția utilizatorului atunci când caută pe Google cuvintele cheie pe care le targetezi? Vrea să afle o informație sau vrea să cumpere? Dacă vrea să afle o informație, scrie un articol în blogul site-ului și oferă-i la final recomandări de produse / servicii care corespund nevoii identificate. Dacă vrea să cumpere, asigură-te că paginile de produs relevante sunt optimizate corect pentru acele cuvinte cheie.
Sursa: https://www.vinca.ro/blog/cum-se-curata-marmura.html

2. Căutarea Vocală și Cuvintele Cheie „Long Tail”

Echipa Google a lucrat în ultimul timp la o mai bună înțelegere a căutărilor „long tail”, precise, de tip conversațional.

Acest lucru se datorează, în parte, și creșterii semnificative a căutărilor vocale de pe mobil. 27% din populația online globala utilizează căutarea vocală pe mobil (Think with Google, 2019).

Interogările lungi, precum „cât costă un audit seo pentru un magazin online”, „cursuri SEO în bucurești, axate pe practică”, „cum să slăbesc fără să apelez la diete” sau „restaurant chinezesc cu livrare la domiciliu în sectorul 3” sunt tipuri de expresii cheie pe care mulți proprietari de site-uri nu le vizează, deoarece aduc mult mai puțin trafic pe site. Totuși, acestea convertesc cel mai bine!

Atunci când utilizează căutarea vocală, utilizatorii vorbesc folosind prepoziții și căutări cheie mai lungi. Astfel, dacă pe Google Search, căutăm „SEO 2020”, pentru că ne este lene să scriem mai mult, pe Google Voice căutăm „cum să faci seo în 2020”. Sau, dacă pe Google Search, căutăm „rețetă sarmale”, pe Google Voice căutăm „rețetă sărmăluțe în foi de viță”.

 Căutarea vocală va influența semnificativ, în următorii ani, modul în care oamenii folosesc cuvintele cheie.

cautare vocala google

Ce poți face in 2022?

  • Concentrează-te pe cuvintele cheie long tail, deoarece acestea îți asigură o rată de conversie mai mare. De asemenea, optimizarea cuvintelor cheie specifice îți asigură rapid un loc în clasamentul Google.
  • Descrie în detaliu caracteristicile și beneficiile produselor / serviciilor oferite.
  • Integrează pe pagini secțiuni cu răspunsuri la întrebări frecvente.
  • Postează pe blog articole de tipul „cum să”, „de ce să”, „metode rapide de a…”, „cele mai bune/eficiente…” Conform raportului „Think with Google” (2019) interogările pe mobil care conțin „cele mai bune” + „chiar acum” au crescut cu peste 125% în ultimii doi ani, iar cele care conțin „simplu/ușor/rapid” + „idei” au crescut cu peste 60% în ultimii doi ani.
Sursa: http://www.blog-seo.ro/services-view/advertoriale/

3.  Conținutul încă rămâne Rege

Asta o știai, cel mai probabil, de mult timp. Însă, de data asta e pe bune! Motorul de căutare Google devine din ce în ce mai abil în detectarea conținutului original. Dacă înainte, atunci când treceai un text prin Google Translate și îl mai adaptai ușor, obțineai rezultate, acum nu prea mai merge. Textul trebuie să fie cu adevărat original.

Ce poți face in 2022?

 4. SEO pentru Rețelele Sociale.

 Google realizează des teste pentru a afla ce preferă utilizatorii să vadă pe prima pagină a motorului său de căutare. Din observațiile mele, este posibil ca din ce în ce mai multe pagini de Facebook sau de Linkedin să apară la căutări cheie generale, specifice și geolocalizate. Asta înseamnă că poți face SEO și pentru paginile tale de pe rețelele sociale.

  • Ce poți face? Aplică tot ceea ce știi în materie de optimizare on-page a unui site web pe pagina de Facebook sau Linkedin. Adaugă cuvinte cheie în descrierea paginii, în postări, în descrierea imaginilor.
  • Obține backlinkuri către pagina business de Facebook / Linkedin.

Resurse utile despre tendintele in SEO in 2020 si sfaturi utile despre cum sa faci SEO in 2020, mai poti gasi aici: