Noul update Google Penguin, versiunea 3.0, a fost anuntat oficial Vineri, 17 oct.2014.
Pierre Far, Webmaster Trends Analyst la Google, a postat pe profilul sau Google+:
„Penguin update rolling out
On Friday last week, we started rolling out a Penguin refresh affecting fewer than 1% of queries in US English search results. This refresh helps sites that have already cleaned up the webspam signals discovered in the previous Penguin iteration, and demotes sites with newly-discovered spam.
It’s a slow worldwide rollout, so you may notice it settling down over the next few weeks.”
Asadar, Vineri, 17 octombrie 2014, echipa Google a inceput sa ruleze actualizarea de algoritm Google Penguin, care afecteaza mai putin de 1% din cautarile in engleza. Este o lansare lenta la nivel mondial si se va stabiliza in urmatoarele saptamani.
Scopul acestei actualizari este de a „recompensa” site-urile care au „curatat” backlinkurile de slaba calitate, detectate la ultimul update de anul trecut si de a penaliza site-uri care practica tehnici spam.
Istoric lansari versiuni Google Penguin:
- Penguin 1: 24 aprilie 2012.
- Penguin 2: 26 mai 2012.
- Penguin 3: 5 octombrie 2012.
- Penguin 4(redenumit 2.0): 22 mai 2013.
- Penguin 2.1: 4 octombrie 2013.
- Google Penguin 3.0: 17 octombrie 2014.
Practicile black hat vizate:
– Spam pe forumuri : linkuri cu texte ancora supra-optimizate;
– Spam pe profilele de forum;
– Bloguri care propun linkuri dofollow platite;
– Linkurile din Blogroll supra-optimizate sau care nu au nicio legatura cu blogul in cauza;
– Directoare web spam;
– Comentarii pe bloguri in exces;
– Anunturi web cu linkuri supra-optimizate, postate in exces;
– Schimb de linkuri in exces;
– Linkuri site-wide in exces.
Primele impresii pana acum:
– Site-uri care anul trecut au fost penalizate si au eliminat backlinkurile de slaba calitate au inregistrat o crestere vizibila.
– Site-urile cu backlinkuri de calitate au urcat deodata foarte mult in pagina de rezultate organice.
– Site-urile care au apelat la o promovare agresiva (usoara supra-optimizare), dar totusi nu au facut spam, au scazut usor.
– Site-urile care au apelat la tehnici care nu respecta regulamentul Google au fost afectate de o penalizare automata.
Voi ati observat schimbari in ranking si in traficul organic?