Incep cu aceasta postare o serie mai lunga de articole ce isi propun sa defineasca, pe scurt, termenii folositi in domeniul SEO.
Dictionarul SEO complet il veti putea vedea in categoria din dreapta – „Dictionar SEO”.
Incepem, asadar, cu litera A:
Algoritm
Un algoritm este un set finit de pasi ordonati pentru rezolvarea unei probleme matematice. Fiecare motor de cautare foloseste un algoritm care sa calculeze relevanta paginilor indexate pentru o anumita cautare. Rezultatul acestui proces este o lista de site-uri clasate in ordinea care pare cea mai relevanta pentru motorul de cautare. Algoritmii motoarelor de cautare sunt supravegheate indeaproape pentru a preveni exploatarea rezultatelor algoritmice. Algoritmii de cautare sunt schimbati frecvent pentru a incorpora noi date si a imbunatati relevanta rezultatelor in paginile motorului de cautare.
Pentru a afla mai multe despre algoritmul motorului de cautare Google, va recomand aceste articole :
- Parametrii algoritmului Google
- Google Panda Update din 28 septembrie 2011
- Google Panda Update aprilie 2011
- Update algoritm Google 3 noiembrie 2011
- Google anunta 10 noi modificari de algoritm
Rezultate algoritmice
Rezultatele algoritmice sunt listele clasate ale motoarelor de cautare pe care acestea le ofera ca raspunsul unei solicitari. De obicei se face referire la termenul de rezultate algoritmice pentru a desemna Liste de rezultate organice in contrast cu Listele platite a caror clasare se bazeaza pe relevanta fata de veniturile publicitatii platite motoarelor de cautare. Totusi listarea platita apare alaturi de rezultatele algoritmice in multe motoare de cautare cu conditia sa fie relevante. Imbunatatirea rezultatelor algoritmice neplatite ale unui website este cunoascuta sub numele de “Optimizare Organica”.
Alt Tag/Alt Text
Alt Tag este textul HTML care apare cand o imagine se incarca sau cand cursorul este pozitionat pe o imagine. Alt Text este folositor in SEO pentru ca poate include cuvinte cheie pe care un motor de cautare le cauta ca raspuns al unei solicitari.
Pentru a afla mai multe despre atributul Alt va invit sa cititi articolul Optimizare imagini
Analytics
Analytics se refera la totalitatea tehnologiilor, programelor si datelor folosite in SEM pentru a analiza performanta unui website sau succesul unei campanii de marketing online.
Anchor Text
Textul ancora este textul vizibil, pe care se poate da click.
Exemplu:
<a target=”_blank” href=”http://www.blog-seo.ro/ce-este-seo/” title=”SEO”>SEO</a>
Cand dai click pe un text ancora se activeaza un Hyperlink spre un alt site sau o alta pagina a aceluiasi site. Textele ancora sunt foarte importante in SEO deoarece algoritmii motoarelor de cautare le considera drept cuvinte relevante pentru pagina catre care fac referinta.