Dictionar SEO litera A

Incep cu aceasta postare o serie mai lunga de articole ce isi propun sa defineasca, pe scurt, termenii folositi in domeniul SEO.

Dictionarul SEO complet il veti putea vedea in categoria din dreapta – „Dictionar SEO”.

Incepem, asadar, cu litera A:

Advertorial

Advertorialul sau Articolul sponsorizat este un articol pentru a carui aparitie intr-un blog sau intr-o revista tiparita platesti. Advertorialul SEO este un articol platit publicat pe un website/blog, articol care contine linkuri catre site-ul promovat. Advertorialele SEO au rolul de a ajuta site-ul promovat sa urce in clasamentul Google. De exemplu, daca vrei sa-ti pozitionezi site-ul in Google pe expresia „aparate foto”, trebuie sa publici articole in care sa vorbesti despre aparatele foto pe care le comercializezi si sa trimiti link catre categoria cu aparate foto din site. Poti scrie tu articolul si platesti publicarea intr-un site sau platesti inclusiv redactarea advertorialului.

Algoritm

Un algoritm este un set finit de pasi ordonati pentru rezolvarea unei probleme matematice. Fiecare motor de cautare foloseste un algoritm care sa calculeze relevanta paginilor indexate pentru o anumita cautare. Rezultatul acestui proces este o lista de site-uri clasate in ordinea care pare cea mai relevanta pentru motorul de cautare. Algoritmii motoarelor de cautare sunt supravegheate indeaproape pentru a preveni exploatarea rezultatelor algoritmice. Algoritmii de cautare sunt schimbati frecvent pentru a incorpora noi date si a imbunatati relevanta rezultatelor in paginile motorului de cautare.

Rezultate algoritmice

Rezultatele algoritmice sunt listele clasate ale motoarelor de cautare pe care acestea le ofera ca raspunsul unei solicitari. De obicei se face referire la termenul de rezultate algoritmice pentru a desemna Liste de rezultate organice in contrast cu Listele platite a caror clasare se bazeaza pe relevanta fata de veniturile  publicitatii platite  motoarelor de cautare. Totusi listarea platita apare alaturi de rezultatele algoritmice in multe motoare de cautare cu conditia sa fie relevante. Imbunatatirea rezultatelor algoritmice neplatite ale unui website este cunoascuta sub numele de “Optimizare Organica”.

Alt Tag/Alt Text

Alt Tag este textul HTML care apare cand o imagine se incarca sau cand cursorul este pozitionat pe o imagine. Alt Text este folositor in SEO pentru ca poate include cuvinte cheie pe care un motor de cautare le cauta ca raspuns al unei solicitari.

Pentru a afla mai multe despre atributul Alt va invit sa cititi articolul Optimizare imagini

Analytics

Analytics se refera la totalitatea tehnologiilor, programelor si datelor folosite in SEM pentru a analiza performanta unui website sau succesul unei campanii de marketing online.

Anchor Text

Textul ancora este textul vizibil, pe care se poate da click.

Exemplu:

SEO

<a target=”_blank” href=”http://www.blog-seo.ro/ce-este-seo/” title=”SEO”>SEO</a>

Cand dai click pe un text ancora se activeaza un Hyperlink spre un alt site sau o alta pagina a aceluiasi site. Textele ancora sunt foarte importante in SEO deoarece algoritmii motoarelor de cautare le considera drept cuvinte relevante pentru pagina catre care fac referinta.